其實是刻意挑法文版的,個人覺得這支法文版拍得最有質感。

片名是  戀夏五百日【500 days of Summer】是講一個相信愛情的男孩,和一個只相信當下的女孩,從熱戀到失戀的愛情故事。而這個女孩叫做Summer。

這周的主題講的是電影。

 

Today, I’ll introduce the movie to u is 500 days of Summer. The Chinese name is called “戀夏500 It’s a story about love , but  it’s not  a love story. Because it doesn’t has a happy ending. This is a story about a man who believes falling in love at first sight and a woman doesn’t believe that.She just believes her felling on the moment.

One day, they met and fall in love with each other.

"Love seems like X"mas eve" I told to Paris(my TVT's teacher)"surprising, amazing,fantastic,but it's sometimes short."

 

"我覺得愛情就像是聖誕節前夕,充滿驚喜、驚奇。但有時候卻非常短暫" 我對我的英文老師巴黎斯說。他說他覺得愛情也像是聖誕節的早晨,收到禮物的那一刻。"我們總是在收到禮物的那一刻起逐漸厭倦"他說。 我喜歡他的點子。

  

這也是我近期最有感覺的電影之一,Joseph和Zooey 搭配在一起的感覺非常棒。就像早晨的鮮奶加脆穀片那樣的調和 (沒辦法,我私心偏袒這型的男生,就是有種說不出的質感欸),也因為如此,最近無可救藥的迷上Summer的打扮,所以覺得最近我很俏皮的甜嘴人們可別懷疑 (目前正積極的在尋找影片中大小的藍色蝴蝶結  ̄▽ ̄||),如果發現我在逛街買東西時,也請不要制止我唷。

 

   

 

  SU.jpg

 想當Summer的可 @TC 10/05/19 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iammidori 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()